sâmbătă, 14 septembrie 2013

Primul nostru pelerinaj

Sărbătoarea, Înălţării Sfintei Cruci, este motiv de praznic pentru toată creștinătatea dar mai ales pentru comunităţile care-și sărbătoresc Hramul. O astfel de comunitate este şi cea din Filia Cătălina, Parohia Sărata, protopopiatul Dej, unde am păstorit timp de aproape 6 ani. La invitaţia părintelui paroh dar şi a credincioșilor, împreună cu un grup de 20 de persoane am participat şi noi la bucuria Hramului de acolo. Ne-am gândit ca să facem, cu această ocazie, un pelerinaj la 2 Mănăstiri din judeţul Sălaj.Aşa că la ora 8.30 a fost plecarea din faţă părculeţului de pe strada Şesul de Sus, spre satul Cătălina. Am ajuns în Cătălina la începutul Sfintei Liturghii unde am slujit în sobor de preoţi, iar pelerinii s-au rugat împreună cu mulţimea prezentă. Aşa arată interiorul Bisericuţei, monument istoric din acest sătuc. După sfânta Liturghie a urmat şi Taina Sfântului Maslu în timpul miruirii împreună cu grupul am cântat o priceasnă Era timpul mesei aşa că am poposit la cea mai primitoare gazdă, familia fătului, bunul Iulian şi buna Rozică, aşa cum îi numeam noi când eram acolo, împreună cu copii lor familia Chiş Călin ( pe care mulţi îl cunoaştem de la Bisericuţă)şi Adela şi familia Mic Nicolae şi Iuliana. Aducem cele mai sincere mulţumiri tuturor pentru dragoste cu care ne-au primit şi pentru bucatele (mult prea bune pentru o zi de post) puse pe masă. Noi am mulţumit printr-o priceasnă.. O scurtă oprire am făcut şi la Biserica din Sărata . Am trecut dealul în judeţul Sălaj şi prima sfântă mănăstire vizitată a fost Mănăstirea din Voievodeni, fiind primiţi de Preacuviosul părinte Stareţ Ghelasie, unde ne-am închinat la părticele din moaştele Sf. Ghelasie de la Râmeţi, Sf. Antonie de la Iezerul Vâlcei precum şi la un epitrafil care a stat în racla Sf. Grigorie Decapolitul. Am lăsat în urmă această mănăstire şi ne-am îndreptat spre Sf. Mănăstire Strânba, unde am fost întâmpinaţi de părintele Acachie şi de obştea sfintei mănăstiri, aici ne-am închinat celor două icoane ale Maicii Domnului, făcătoare de minuni.. De aici spre casă. Pe tot parcursul drumului am cântat pricesne dar şi cântece patriotice. Expresii ca : "ne-aţi bucurat sufletul" , " o zi ca asta te face să uiţi de tot" , " mă simt aşa de bucuroasă" şi mulţumirile pelerinilor ne fac să credem că a fost un pelerinaj cu folos. Bucuria a fost cu atât mai mare cu cât am avut prilejul să oferim un loc gratuit unei persoane cu venituri modeste. Mulţumim Bunului Dumnezeu , Maicii Domnului, Sf.Ap. Marcu şi Sf. Nectarie pentru această zi deosebită.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu