duminică, 24 noiembrie 2013

Pregătiți Să-l urmăm pe Hristos?

*Vino și urmează-Mi mie!* Luca 18, 22
Suntem de peste o săptămână în binecuvântatul Post al Nașterii Domnului, în cea de a doua duminică din această perioadă, zi în care Domnul Hristos, prin Sfânta Sa Biserică, ne face o chemare VENIȚI DUPĂ MINE! URMAȚI-MĂ! Un tânăr, sincer în căutările sale, ajunge la Iisus și-L întreabă, ce să facă să moștenească viața veșnică. Dorea să știe care trebuie să fie comportamentul lui în această efemeră viață, pentru a putea moșteni pe cea veșnică. Ce căutare înaltă! Credea în veșnicia făgăduită de Dumnezeu. Mântuitorul îi recomandă să respecte poruncile ( să nu desfrâneze, să nu ucidă, să nu fure, să nu mintă)adică ceea ce ține de viața morală a omului, dar îi amintește și de cinstirea părinților și de iubirea aproapelui. Răspunsul ne uimește pe toți atunci când dregătorul spune * tote acestea le păzesc din tinerețile mele* Mai lipsește una, spune Hristos, du-te vinde tot ce ai și vino și urmează-mi Mie. În acel moment tânărul dregător pleacă calul și se întristează pentru că era bogat. Nu vreau să insist asupra ultimului aspect, acela că tânărul nu a reușit să se desprindă de averea sa ci pe îndemnul Domnului * Vino și urmează-mi Mie!*
Îmi îngădui câteva întrebări: câți dintre noi am putea răspunde cu sinceritate că am urmat și împlinit poruncile sfinte? Pe câți ne mai interesează aspectul spiritual al vieții când cel materiale sunt ridicate la rang de *adevărate bogății* uitând de *viata în duh*? Același Hristos vine bătând la ușa fiecărui suflet, șoptește la urechea noastră VINO! sunt aici ca să te mântuiesc. Nu ești suficient de pregătit să stai lângă Mine, nu-i nimic TE AJUT. ȘTIU CĂ AI MULTE ÎNDATORIRI, DAR DACĂ ÎȚI FACI PUȚIN TIMP ȘI PENTRU MINE TOT EU O SĂ ÎMPLINESC ÎNDATORIRILE TALE. Oare ești gata să renunți la egoismul tău? Crezi că poți să ștergi patimile care te țin legat de această viață? Esti în stare să spui nu mai vreau, prietenii rele? Sau alegi Să-Mi întorci spatele? Haideți, ca începând, din această zi să ne dorim să-L urmăm pe Dragul nostru prieten Hristos șă fim pregătiți în fiecare zi Să-L mărturisi în fața tuturor prin cuvânt și faptă bună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu