miercuri, 5 februarie 2014

,, Purtați-vă crucea,, - Ioan Ianolide

Pe 05.februarie 1986, se muta la cele veșnice Ioan Ianolide, au trecut de atunci 28 de ani, cu excepția celor care se luptă pentru a păstra vie memoria ,, Sfinților închisorilor,, marea masă a populației, deși se declară creștină, A UITAT SAU NU A ȘTIUT NICIODATĂ , că vremurile au fost grele pentru cei care aveau curajul să creadă, să mărturisească și să-și manifeste credința. De prea multe ori căutăm sfinți și modele undeva departe în trecut (un trecut foarte îndepărtat) sau pe alte meleaguri, crezând că sfințenia a fost posibilă doar la începuturile creștinismului sau doar în unele Țări. Dragul meu, SFINȚENIA NU ȚINE CONT DE LOC SAU TIMP. ÎN FIECARE ZI , TRECEM PE LÂNGĂ OAMENI CARE EXERSEAZĂ POCĂINȚA, STAREA DE RIDICARE DIN PĂCAT. NU-I VEDEM, NU-I SIMȚIM, NU NE APLECĂM ASUPRA LOR. Au fost o categorie de Sfinți , care au pătimit , nu demult, în celebrele temnițe comuniste. Printre acești s-a remarcat și Ioan Ianolide, care îndemna: "Rog pe toți oamenii să ia aminte la chemarea vremii. Cine crede trebuie să trăiască creștinește. Cine vrea veșnicia trebuie să înceapă acum."îndemn la care merită să reflectăm, azi, și în toate zilele. IPS Bartolomeu Anania (care a trecut la Domnul cu 3 ani în urmă, tot în această perioadă, rânduiala lui Dumnezeu!) spunea despre Ioan Ianolide: ”În închisoare s-a desăvârșit, era ca un sfânt” ,,Am avut un coleg de închisoare, Ioan Ianolide. Ați auzit de el, că a scris și o carte. În închisoare s-a desăvârșit, era ca un sfânt. După eliberare, într-o bună zi, m-a chemat pe mine, mi-a trimis vorbă mie și părintelui Grigore Băbuș să ne ducem să-l vedem. L-am văzut acasă. Era întins pe pat, învelit cu o pătură, liniștit, senin cum a fost totdeauna. Aveam două scaune lângă patul lui și-mi spune: "V-am chemat ca să-mi iau rămas bun, pentru că diagnosticul îmi este de cancer în ultima fază și urmează să mă mut dincolo. Vreau să stăm de vorbă înainte de a ne despărți." Iar ultimul său cuvânt a fost: "Nu v-am chemat aici pentru serviciul religios, sunt spovedit și împărtășit. Sunt pregătit de drum. Eu v-am chemat să vă rog un singur lucru. Amândoi sunteți călugări și preoți, să vă rugați pentru mine! Dacă vă veți ruga, eu voi simți vibrația rugăciunii voastre acolo unde voi fi, dar dacă mă veți uita și nu vă veți ruga pentru mine, eu acolo mă voi simți din ce în ce mai singur." Îl pomenesc pe Ion Ianolide în toate rugăciunile și la Proscomidie, o părticică pentru el. (IPS Bartolomeu Anania – fragment de predică rostită la înmormântarea părintelui Ioan Iovan publicată în lucrarea "Părintele Ioan Iovan", ediție îngrijită de monahia Cristina stavrofora, Mănăstirea "Nașterii Maicii Domnului", Târgu Mureș, 2002, pp. 123-124) Suntem chemați să ne întoarcem cu tot sufletul la Hristos. O carte pe care o recomand cu , toată convingerea este ,, Întoarcerea la Hristos,, a lui Ioan Ianolide
Poporul nostru a dat mulți sfinți. Să nu căutăm sfinți , peste mări și țări, (desigur,fără să-i ignorăm ), însă cred că avem înaintea lui Dumnezeu MAREA ÎNDATORIRE, de a spune tuturor, că sfinți se nasc din toate neamurile , deci și din neamul nostru. Că avem sfinți autohtoni, canonizați sau nu. Sfinți care se roagă pentru poporul român, sfinți care ne așteaptă în Împărăția cea veșnică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu