„Proiectul
Ministerului Educației Naționale, de legiferare a unui sistem de
educație parentală fără nici un specific românesc, cu implicații
enunțate explicit împotriva familiei tradiționale, ca nucleu al vieții
sociale, culturale, morale și creștine, milenare a românilor, presupune o
educație uniformă a copiilor, fără diferențe de sex, de particularități
antropologice și psihologice, de mediu comunitar (rural, urban), etnic.
Proiectul
echivalează cu o încercare, asemănătoare celor din statele cu regimuri
totalitare internaționaliste sau globaliste, de obținere a ceea ce s-a
numit mereu „omul nou", fără familie, fără naționalitate, fără țară,
fără identitate.
În anul Centenarului Marii Uniri a românilor, când se face și bilanțul
realizărilor
de excepție ale românilor, educați în spiritul tradițiilor noastre,
renunțarea la aceste tradiții ar însemna un act de trădare națională.
Faptul că
Strategia amintită a fost precedată de numeroase cercetări, făcute de
instituții internaționale și ONG-uri, cu fonduri private străine, nu
îndreptățește cu nimic ridicarea ei la nivel de „strategie națională" a
României.
Acceptarea ei
ar însemna dublarea învățământului tradițional cu unul susținut de
instituții străine, finanțate de Statul Român, cu sume imense, care ar
putea fi destinate unor obiective stringente de igienizare,
eficientizare și bună administrare a școlilor. În plus, introducerea
amintitei Strategii ar agrava și mai mult situația disperată
a copiilor fără părinți, care ar urma să fie educați într-un spirit inadecvat nevoilor noastre sociale.
Publicațiile
mai mult sau mai puțin științifice pe tema educației parentale sunt,
firește, libere să exprime diferite puncte de vedere, dar ipotezele
educaționale așa-zis „moderniste" nu pot și nu trebuie să devină
obligatorii într-un stat național, independent și democratic.
În concluzie
Academia Română consideră că proiectul de Strategie de educație
parentală este inoportun și inadecvat pentru învățământul și educația
românilor, meniți să-și conserve specificul național în cadru european.
Biroul Prezidiului
Academiei Române”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu