vineri, 15 august 2014

300 de ani , de la martiriul Sfinților Brâncoveni

De 300 de ani, Biserica și Țara noastră are printre sfinții rugători și pe Sfinții Martiri :domnul Constantin Brâncoveanu cu cei 4 fii ai săi: Constantin, Ștefan, Radu,Matei și Sfetnicul Ianache.
Sunt câteva replici memorabile consemnate, rostite de Sf. Constantin: ...,, fiii mei am pierdut tot ce aveam pe pământ, să ne mântuim cel puțin sufletul, spălându-ne păcatele cu propriul nostru sânge,,... ,, ... din neamul nostru nimeni nu și-a pierdut credința, mai bine mori de o mie de ori, decât să trăiești câțiva ani pe pământ,,.. ..,, ce-mi trebuie mie domnie, domn sunt eu în casa mea,,.. iar cel mai mic fiul ,Matei, după un moment de ezitare a rostit: ..,,vreau să mor creștin, lovește!,,.. și îndată i-a fost retezat capul

2 comentarii:

  1. Eu stau și mă întreb, văzând răsfăţul și obrăznicia copiiilor mici în biserici, cum de tinerii părinţii creștini ortodocși își cruţă odraslele de "sfânta" jordiţă când domnitorul Constantin, nu și-a crutat fiii de decapitare. Nu le cere nimeni sa li se taie capetele, dar măcar să le se aplice o mică corecţie din cand in cand stiind că cine nu-și bate odrasla, nu-și iubește copilul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Personal fac parte dintr-o comunitate preponderent cu familii tinere, iar la Sf.Liturghie sunt între 15 și 60 de copii. E adevărat că sunt momente când glasurile lor cristaline ar perturba liniștea și atmosfera rugăciunii, dar cred că acest lucru se întâmplă celor care nu au reușit să se concentreze asupra Sf.Liturghii, pentru aceștia sunt biserici unde atmosfera e mai sobra. Când sunt 10 copii ai impresia că ceva lipsește. Nu cred că poate fi vorba de obrăznicie la copii de 0-3 ani. Corecția de care vorbiți se poate aplica, acasă și nu în Biserică.

    RăspundețiȘtergere