duminică, 30 iunie 2013

HOMOSEXUALTATEA

Începând de azi vă propun, o mai mare deschidere faţă de problemele cotidiene. Pe lângă subiectele care privesc bunul mers al Parohiei noastre vom dezbate şi subiecte "arzătoare" . Şi penru că ne dorim un dialog, vă aştept, cu sugestii şi teme la adresa de email afişată pe antet sau pe ID messenger. Fac acest lucru pentru că mulţi m-aţi întrebat cum se pot pune comentarii, acest lucru fiind un pic mai dificil m-am gândit la conversaţia electronică. Azi: PROBLEMA HOMOSEXUALITĂŢII. CE SPUNE SFÂNTA SCRIPTURĂ: Să nu te culci cu bărbat, ca şi cu femeie; aceasta este spurcăciune. Levitic 18.22 I Corinteni 6,9-10: „Nu ştiţi, oare, că nedrepţii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă amăgiţi: Nici desfrînaţii, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiţii, nici furii, nici lacomii, nici beţivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu." „Pentru aceia şi Dumnezeu i-a dat pe ei în pofta inimii lor, spre necurăţie, ca să se necinstească trupurile lor în sineşi" (Romani 1, 24) Şi acestea sunt doar câteva versete. Încă de la început spunem că NOI nu blamăm persoana(discriminăm), ci păcatul. Homosexualitatea este o deviere, o ANORMALITATE. Este de mirare că o Ţară ca Franţa a fost în stare să scoată din case sute de mii de oameni poate chiar câteva milioane în apărarea familiei.Şi aceasta în contextul în care mulţi se declară non religioşi. Dar şi-au dat seama că familia trebuie să fie formată din bărbat şi femeie. Atunci într-o Ţară majoritatr creştină NU TREBUIE SĂ FIE MILIOANE DE VOCI care să se opună acestui păcat? Şi alte urechi cu putere de decizie să le audă? Deja cei au început prigoana pentru cei ce se opun acestei fărădelegi. Nicolas Bernard-Buss (din imagine) în vârstă de 23 de ani, un opozant activ al căsătoriilor dintre persoane de același sex, a fost condamnat la 4 luni de închisoare (printre care 2 cu executare) și la o amendă de 1000 de euro de către Tribunalul de la Paris, pentru "rebeliune" și alte acuzații dubioase. Tânărul francez în vârstă de 23 de ani a fost reținut de poliție marți, 16 iunie, în timpul unui protest anti-căsătorii gay din fața televiziunii franceze TV6, unde președintele F.Hollande participa la o emisiune. Susținătorii lui Nicolas au lansat câteva site-uri pe internet (http://www.soutien-nicolas.com, http://www.liberonsnicolas.fr), cerând sprijinul cetățenilor în vederea eliberării tânărului. Până la acest moment circa 60 de mii de persoane au semnat petițiile on-line. De asemenea ei au lansat un apel către cetățenii din afara Franței să solicite ambasadelor franceze din țările lor să elibereze necondiționat pe Nicolas Bernard-Buss și să oprească persecuțiile împotriva opozanților căsătoriilor homosexuale. Consecintele legalizarii casatoriilor homosexuale "In vremuri ale minciunii universale, a spune adevarul este un act revolutionar." George Orwell Toti aceia care cred ca o "casatorie" intre parteneri de acelasi sex este doar o excentricitate benigna care nu va afecta omul de rand, ar trebui sa se gandeasca la ce s-a intamplat in statul Massachusetts, S.U.A. In data de 18 noiembrie 2003, Curtea Suprema de Justitie a Statului Massachusetts a anuntat hotararea asupra cazului Goodridge, declarand neconstitutionala neacceptarea "casatoriei" intre parteneri de acelasi sex. Sase luni mai tarziu, a inceput oficierea casatoriilor homosexuale. Scolile de stat "Casatoria" homosexuala a atacat scolile de stat, putin dupa decizia curtii din noiembrie 2003. La scoala copiilor mei s-a sarbatorit legalizarea "casatoriilor" homosexuale intr-o adunare foarte larga, chiar la inceputul lui decembrie 2003. Au fost multi vorbitori, printre care chiar profesori din scoala, care au anuntat ca se vor "casatori" cu partenerii lor si vor intemeia o familie, fie adoptand copii, fie prin inseminare artificiala. Au fost date elevilor materiale despre casatoria intre partenerii de acelasi sex. In septembrie 2004 o profesoara de clasa a opta din Brookline a spus la postul national de radio ca legalizarea casatoriilor unisex a rupt orice zagaz legat de predarea homosexualitatii. "Daca ma ia cineva la intrebari, ii spun: Ia mai lasa-ma! Acum e legal!", a declarat ea. In anul 2005, copiilor din gradinite li s-au dat carti cu poze prin care li se explica faptul ca cuplurile de acelasi sex sunt doar un alt fel de familie, ca si parintii lor. Cand David Parker, din Lexington, a insistat sa fie anuntat cand educatorii discuta cu fiul sau despre homosexualitate sau transexualitate, scoala a cerut sa fie arestat; barbatul si-a petrecut noaptea la inchisoare. In anul 2006, familiile Parker si Wirthlin au intentat un proces privind drepturile civile federale prin care sa oblige scolile sa anunte parintii cand se discuta cu copiii subiecte legate de homosexualitate si sa le transforme in materii optionale. Judecatorii curtii federale au respins cauza. Au decis ca tocmai pentru ca in Massachusetts este legalizata casatoria homosexuala, scoala are obligatia sa prezinte si sa trateze relatiile homosexuale absolut normal fata de copii, ca parintii nu trebuie notificati asupra zilelor cand au loc aceste discutii si ca nicidecum aceste subiecte nu sunt optionale! Acceptarea homosexaulitatii devenise deja datorie a unui cetatean model! Ganditi-va: din cauza "legalizarii" casatoriilor homosexuale, un judecator federal a hotarat ca scolile au de acum obligatia de a le spune copiilor ca relatiile homosexuale sunt absolut normale, in ciuda parerilor ori convingerilor parintilor lor! "Zilele Gay" din scoli sunt considerate absolut necesare pentru lupta impotriva "intolerantei" care ar putea exista fata de relatiile intre partenerii de acelasi sex. Sute de licee si chiar scoli primare de pe tot cuprinsul statului sarbatoresc acum "ziua solidaritatii cu homosexualii, lesbienele, bisexualii si transexualii". Adoptia copiilor si cuplurile homosexuale "casatorite" In anul 2006, Departamentul pentru Servicii Sociale (DSS) din Massachusetts a acordat titlul de "Parintii anului" unui cuplu de barbati "casatoriti". Cei doi adoptasera un copil prin DSS (impotriva dorintei parintilor naturali ai copilului). Conform stirilor oficiale, a doua zi dupa finalizarea adoptiei, DSS a abordat cuplul pentru adoptarea unui al doilea copil. Se pare ca acum agentiile de stat din Massachusetts favorizeaza homosexualii pe listele de asteptare pentru adoptii in detrimentul parintilor heterosexuali. De asemenea, certificatele de casatorie din Massechusetts au acum trecut "Partenerul A si Partenerul B" in loc de "sot si sotie". Imaginati-va cum e sa ai un astfel de certificat de casatorie. De cand cu casatoriile unisex, paradele anuale gay au devenit tot mai importante. Chiar guvernatorul Deval Patrick a defilat cu fiica sa cea mare, in varsta de 17 ani, lesbiana declarata, la parada din 2008 de la Boston, in spatele unui grup "in piele" (sado-masochisti) care arborau un steag negru-albastru, bice si lanturi! Este evident ca obsesia casatoriei manifestata de miscarea homosexuala nu se datoreaza numarului mare de homosexuali care chiar ar vrea sa se casatoreasca. De fapt, un numar foarte mic se "casatoresc". In ultimele trei luni, ziarul Sunday Boston Globe n-a mai avut nici o poza a vreunui cuplu gay proaspat casatorit. La inceput, era plin de ele. Cercetarile de specialitate au demonstrat ca relatiile homosexuale sunt fundamental disfunctionale la toate nivelurile, iar "casatoria", asa cum o stim, nu o pot implini, nici macar dori. Totul se rezuma la a da valoare juridica homosexualitatii si de a impune cu forta aceste practici in diverse medii sociale si institutii politice ale societatii care, altfel, nu le-ar fi acceptat niciodata. Pentru restul lumii: ati fost preveniti! Sursa: crestinortodox.ro

Duminica Tuturor Sfinţilor

Azi, mai puţine vorbe, un singur îndemn, CĂUTAŢI SFINŢENIA, EA ESTE POSIBILĂ ŞI ÎN ZILELE NOASTRE.

sâmbătă, 29 iunie 2013

Numele pe care-l purtăm, se cere a fi cinstit cum se cuvine

„ În tot pământul a ieşit vestirea lor şi la marginile lumii cuvintele lor” Psalmul 18, 4 Cu surle şi trâmbiţe pe aproape toate canalele masa-media de azi (de ieri…. ) se anunţa cu mare fast că este mare zi de sărbătoare, că peste 500.000 de români îşi serbează onomastica. Şi tot pe aceste canale „binevoitoare” se dădea şi cuvenita „ dezlegare” (iertare pentru expresie) la …distracţia, felicitări, urări şi altele de acest fel. Hai să vedem cum stau, de fapt, lucrurile. Ce s-a întâmplat în această zi? În urmă cu 1946 de ani aşa cam pe la anul 67, la Roma „se năşteau pentru viaţa veşnică” doi mari martiri unul Petru „născut” prin răstignire cu capul în jos şi altul Pavel „născut” prin tăierea capului. Noi îi numim Sfinţi alţii cum or vrea ei. Care este motivul petrecerii? Oi fi eu mai greu de cap de nu înţeleg ar zice unii, că doar vorbesc de „ naştere”. Da dragii mei, dar nu orice fel de naştere…. A fost o mărturisire a lui Hristos până la sacrificiul suprem. Să înţelegem că NU este nicidecum o zi a petrecerii, băuturii, meselor întinse şi a felicitărilor ci este o ZI A ASUMĂRII numelui şi misiunii de creştin. Simon după ce a fost chemat de Hristos s-a numit Petru (Chefa - Piatră), Saul după întâmplarea de pe drumul Damascului a devenit Pavel, s-au schimbat (nu numai numele) în întreaga lor fiinţă. S-au întâlnit cu Însuţi Dumnezeu, iar după o astfel de întâlnire nu poţi să rămâi neschimbat. Vezi tu bunul meu creştin – petrecăreţ , că azi trebuia să fii la Sfânta Liturghie, să te întâlneşti cu Hristos, ca mai apoi să se nască in tine dorinţa de a te schimba pe tine şi pe cei din jur. Dar tu ai stat acasă (sau altundeva)să te pregăteşti că, doar, ai musafiri, eu ziua ta şi poţi rata un moment aşa de important!(Scuze pentru cei ce au fost la Sfânta Liturghie). Stau şi mă întreb oare câţi din cei 500 de mii de sărbătoriţi au fost azi la Biserică!?! Este trist cum aceste sărbători creştine s-au transformat în distracţii cu alcool peste măsură, (mai că vedem diseară la aceleaşi televiziuni, care abia aşteaptă, mulţii petrici şi păvăluţi- intenţionat scris cu literă mică - cum ajung la spital în comă alcoolică; da, de n-o fi aşa) poate şi desfrâu, şi în cazuri fericite în întâlniri de familie DAR FĂRĂ DE HRISTOS ŞI FĂRĂ DE SFINŢII APOSTOLI PETRU ŞI PAVEL. Numai bine. Doamne ajută! Cristina Gordan

joi, 27 iunie 2013

Suntem în timpul Postului Petru şi Pavel

Biserica a intrat de ieri in Postul Sampetrului, care precede sarbatoarea Sfintilor Apostoli Petru si Pavel din 29 iunie. Despre vechimea acestui post marturisesc in secolul al IV-lea Constitutiile Apostolice, iar Leon cel Mare numeste acest post: “postul de vara” sau al Cincizecimii. Au mai consemnat despre acest post Sfantul Atanasie cel Mare si Teodoret, Episcopul Cirului. La inceput, se tinea numai in randul monahilor, iar mai tarziu s-a generalizat, in amintirea faptului ca Sfintii Petru si Pavel erau postitori. Spre deosebire de celelalte posturi care au o durata fixa acest post are o durata variabila de la an la an, deoarece inceputul lui este in functie de sarbatorirea la data variabila a Pastilor. Postul inchinat Sfintilor Apostoli Petru si Pavel incepe in ziua de luni, dupa Duminica Tuturor Sfintilor, si tine pana in ziua de 29 iunie, inclusiv, daca acesta cade miercurea sau vinerea, in acea zi fiind dezlegare la peste. In cazul in care data de inceput a postului, luni dupa Duminica Tuturor Sfintilor, cade dupa 29 iunie postul se pune simbolic doua sau trei zile, cum este de exemplu in acest an de 3 zile, miercuri, joi si vineri, altfel el s-ar desfiinta. Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel ne ofera prilejul de a medita la misiunea pe care acesti mari Apostoli ai Bisericii, precum si toti ceilalti Apostoli au facut-o pentru propovaduirea Evangheliei. Este momentul in care trebuie sa ne aducem aminte de nenumaratele jertfe pe care Apostolii le-au facut dintru inceput si care au urmat chemarii Mantuitorului. Lucrarea lor misionara a fost continuata de ceilalti Apostoli si de episcopii si preotii din toate locurile si vremurile si a insemnat zidirea piatra pe piatra a unei Biserici vii pe care portile iadului nu o vor birui. Postul este o jertfa din partea omului, inchinata lui Dumnezeu. De asemenea, postul este un examen pe care trebuie sa il trecem. Postul presupune abstinenta, sporirea rugaciunii, pentru ca astfel sa inmultim fapta cea buna, sa ne gandim si la suferintele aproapelui, iar Biserica sa inmulteasca lucrarea ei misionara, urmand zelului misionar al celor doi Apostoli care sunt praznuiti in aceasta perioada. Prin tinerea acestui post se cinstesc darurile Sfantului Duh, care s-au pogorat peste Apostoli la Cincizecime, de aceea in vechime acest post se numea Postul Cincizecimii. Sursa: † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam şi ţară

Busuiocul Părintelui Iustin Pârvu a încolţit

Cum vedem şi în imagine avem parte de o nouă minune în timpul mutării la cele veşnice a părintelui Iustin. Acesta este mormântul Părintelui

Ce simplă şi puternică e credinţa

"Acum cativa ani ma duceam in America si avionul s-a oprit pentru o escala in Timisoara. Iar de acolo s-a urcat in Boeing-ul modern un sat intreg de babe, imbracate in negru, ca dintr-un film de Kakoyanis, infofolite, legate, grase, cu papornite, de parca mergeau cu rata. In sinea mea, am gandit stanjenit ca asa se strica imaginea Romaniei in lume. Pe vremea aceea credeam ca imaginea e importanta, nu Romania. Dupa ce am trecut Atlanticul si ne apropiam de destinatie, cu o ora inainte, ni s-a dat sa completam niste formulare, destul de agresive, care te anchetau in toate dimensiunile tale de calator. Am avut sentimentul ca tot avionul dadea teza la limba romana. In starea aceasta de examen, m-am pomenit cu vreo cinci babute langa mine, care mi-au spus cinstit: "Scrie-ne si noua, maica, aici, ca noi nu stim nimic!" Si astfel, eu le intrebam din chestionar si ele imi raspundeau din inima: - Cand te-ai nascut, mama? - 1877. - Cati copii ai? - 11. Si-asa mi-am dat seama ca stateam de vorba cu Independenta Romaniei. A inceput sa se clatine avionul. Avionul se clatina si la toti ne-a fost frica, inclusiv mie, asta cu imaginea Romaniei in lume. Mi-am pus centura, stewardesele au plecat si ele speriate. Babele, in schimb, stateau langa mine si se sprijineau de partea de sus, ca si cum ar fi mers cu rata. Zic: - Maica, stai jos, ca a inceput furtuna. E pericol sa ne prabusim. Nu ti-e frica? - Lasa, mama, raspunde babuta, mi-am facut o cruce, la Dumnezeu nu insisti. Ajunge. In siguranta ei stateau doua mii de ani de crestinism. Iar eu, pe langa babuta, eram un puric. Eu eram imaginea de azi a Romaniei in lume, iar ea era icoana neamului din totdeauna. Babuta m-a reincrestinat intr-o fractiune de secunda si, astfel, am vazut din nou Omul Frumos. Dan Puric

miercuri, 26 iunie 2013

ZIUA DRAPELULUI NAŢIONAL

Ziua de 26 iunie a fost proclamată Ziua Drapelului Național prin Legea nr. 96 din 20 mai 1998. Scurtă istorie a Zilei Drapelului Național • În 1834, când Țările Române au început să se dezvolte din punct de vedere economic, când conștiința națională cerea unitatea și libertatea țării, domnitorul Țării Românești, Alexandru D. Ghica Vodă, a obținut de la otomani învoirea „de a pune steag românesc corăbiilor negustorești și oștirii" • Steagul destinat corăbiilor avea două culori (galben și roșu), cel atribuit armatei era compus din trei (roșu, galben și albastru) și un vultur la mijloc. Acesta este socotit drept începutul adoptării tricolorului pe pământ românesc. • O informație o descoperim printre mărturiile unui francmason Jean Alexandre Vaillant, (chemat și stabilit în Muntenia în 1830, profesor și director al „Colegiului Sf. Sava” din București 1831-1834), potrivit căruia tricolorul ar fi fluturat pentru prima dată în ziua de 29 iulie 1839, pe muntele Pleșuva (zona Comarnic – jud. Prahova) Astfel, arborarea de către Vaillant a tricolorului ca drapel al Principatelor este, poate, cea mai veche atestare documentară a acestui fapt. • Tricolorul românesc era cunoscut încă din deceniul 4 al secolului XIX drept simbol național cu cel puțin un deceniu înainte de oficializarea sa • În timpul revolutiei de la 1848 Tricolorul a fost adoptat ca simbol al națiunii în prima zi a victoriei revoluției burghezo – democratică (1848 – 1849), 14/26 iunie, când a vut loc abdicarea domnitorului Gheorghe Bibescu, instaurarea Guvernului provizoriu de la București și promulgarea decretului nr. 1 de instituire a drapelului național. • Revoluționarii de la 1848, atât cei din Transilvania, cât și cei din Țara Românească, au arborat steagul tricolor, ca simbol al luptei lor, având inscripționat lozinca: „Frăția”: „Dreptate – Frăție” și dându-i denumire de „stindard al libertății”. O lună mai târziu, „văzând cu nu s-a înțeles încă cum trebuiesc făcute stindardele naționale“, decretul guvernamental nr. 252, din 13 iulie 1848, preciza din nou că “stindardele vor fi tricolore. Culorile sunt: albastru închis, galben deschis și roșu carmin”. Ele vor fi dispuse vertical și vor fi aranjate în ordinea următoare: „lângă lemn vine albastru, apoi galben și apoi roșu fâlfâind“. În Adunarea populară desfășurată pe dealul Filaretului din București, în ziua de 15 iunie 1848, s-a celebrat ziua de 11 iunie, începutul revoluției, ”zi de mântuire pentru toată România”, sub flamurile tricolore. Tot în acel an istoric 1848, în acea impresionantă Adunare de la Blaj, 3/15 mai, s-a înălțat „flamura cea mare tricoloră a națiunii române”, a întregii națiuni române. • Potrivit unei alte ipoteze tricolorul se impune ca drapel național in 1859, odată cu dubla alegere a lui Alexandru Ioan Cuza, culorile steagului fiind dispuse însă pe orizontală. Primul drapel din 1859, aflat în uz pina in 1862, a avut fîșia albastră plasată sus, urmând ca, în a doua parte a domniei lui Cuza, fîșia roșie sa fie dispusă pe partea superioară. După venirea lui Carol I, steagurile vor avea benzile dispuse pe verticală ,România aliniindu-se astfel regulilor respectate de steagurile europene. • Ziua Drapelului Național a fost instituită pentru a marca ziua de 26 iunie 1848, când Guvernul revoluționar a decretat ca Tricolorul - roșu, galben și albastru - să reprezinte steagul național al tuturor românilor; cele trei culori împărțite în mod egal reprezintă principiul egalității, orientarea culorilor în sus semnifică verticalitatea, cifra trei este numărul perfect, pe lângă țara noastră mai existând alte trei țări europene tradiționale cu steagul tripartit în mod egal și vertical: Franța, Italia și Belgia. De la Wikipedia, enciclopedia liberă

duminică, 23 iunie 2013

Primul Botez in Parohia noastra

În această zi când am cântat la Sfânta Liturghie imnul ,, Câţi în Hristos v-aţi botezat în Hristos v-aţi şi îmbrăcat…,, Familia Trif Alin şi Ramona au ales să-şi încreştineze pruncul, Tudor Alexandru, înconjurat de numeroase persoane. Acest Botez este primul în parohia noastră. Spunem că au ales cel mai potrivit moment, în ziua Pogorârii Sfântului Duh, având în vedere că acest praznic cheamă la convertire continuă, şi când în urma predicii Sfântului Petru se Botează la Ierusalim ca la 3000 de oameni. Felicităm părinţii, naşii şi pe toţi cei prezenţi la acest moment, iar Tudor Alexandru să crească mare, sănătos, credincios, mereu sporind în fapte bune, în dragoste faţă de Hristos,faţă de Biserica Sa cea drept măritoare şi faţă de Ţară, spre bucuria lui şi a părinţilor lui. Întru mulţi şi binecuvântaţi ani! "Fiecare copil vine pe lume cu mesajul ca Dumnezeu nu este inca dezamagit de oameni." Rabindranath Tagore

IAR ROADA DUHULUI ESTE..........

Iar roada Duhului este……. În ziua Cincizecimii are loc o rechemare la roadă în Duhul Sfânt, o reactualizare a Pogorârii Sfântului Duh peste Sfinţii Apostoli şi prin ei peste noi toţi. Aici m-aşi opri puţin. Mai conştientizăm noi, oare, acest lucru, că Duhul Sfânt doreşte să se sălăşluiască ÎN NOI?!? AŢI AUZIT, ÎN NOI !!! Ne mai punem problema părtăşiei Duhului Sfânt? Sfântul Serafim de Sarov spunea că scopul vieţii este dobândirea Duhului Sfânt. Şi totuşi cei care mai sunt în Biserică cum pot să-şi dea seama dacă au dobândit Duhul Sfânt? Simplu, toţi, absolut toţi, cei Botezaţi în numele Sfintei Treimi am primit toate Darurile Sfântului Duh. Şi de ce nu se manifestă în totalitate? Pentru că am călcat porunca Sf. Ap.Pavel care spune : ,, Duhul să nu-l stingeţi ,, I Tesloniceni 5,19 ;ori noi tocmai asta am făcut am refuzat să fim împreună lucrători cu Duhul, am dispreţuit ceea ce am primit şi ceea ce am făgăduit ( fie şi prin gura naşilor). Şi mai e ceva la fel de important: Acelaşi Duh lucrează şi astăzi în Biserică, aceleaşi daruri împărtăşeşte. Fiecare Sfântă Liturghie este un nou Rusalii. Nu-i aşa că din lipsa de preocupări spirituale ne scapă acest amănunt esenţial? Că dacă am crede cu adevărat am fi prezenţi toţi la aceste minini zilnice sau săptămânale. Avem în noi un pic de dragoste, de bucurie, de pace, îndelungă-răbdare, bunătate, facere de bine, credinţă, blândeţe înfrânare, curăţie ( Galateni 5, 22-23), care sunt toate adevărate daruri ale Duhului Sfânt, dacă licăreşte ceva, dintre acestea în noi, suntem pe o cale ce va duce la ADEVĂR.

sâmbătă, 22 iunie 2013

Mâine sunt Rusaliile

La 50 de zile după Înviere are loc împlinirea făgăduinţei Mântuitorului făcută Apostolilor Săi, de a veni asupra lor Duhul Sfânt. Mâine după Sfânta Liturghie specială va avea loc sfinţirea apei, rugăciuni pentru roadele pământului iar de la ora 18.00 Vecernia plecării genunchilor. Este şi ziua Biserici pentru că acum are loc întemeierea văzută a Bisericii prin predica Sfinţilor Apostoli.(mai ales a lui Petru). Astfel că în această zi toată creştinătatea trebuie să fie în Biserca slavei lui Dumnezeu.

Parastas pentru cei trecuţi în veşnicie

Sâmbăta aceasta au fost Moşii de vară, zi în care se face pomenirea celor care trupeşte nu mai sunt lângă noi. În bisericuţa noastră au fost pomeniţi toţi cei care au pe cineva care pot să îi pomenească şi să le pună o lumânare cât şi cei pe care nu mai are cine sa-i pomenească.Dumnezeu să-i odihnească cu drepţii.

Vine vacanta

După un an de truduă pentru educatori, învăţători şi profesori pe de-o parte şi pentru grădinari, elevi şi chiar studenţi pe de altă parte iată că a sosit şi mult aşteptata vacanţă mare. Acest lucru trebuia marcat cum se cuvine. De 3 ore de adevărată ,, petrecere,, s-au bucurat copii care vineri 21.06.2013 au fost prezenţi în piata din Floreşti unde cei din Oastea Domnului au organizat întălnirea cu tema ,, Vine Vacanţa,, care s-a bucurat de un real succes.Noi îi felicităm pe organizatori şi celor care au terminat grădiniţa, şcoala, facultatea le dorim o vara plină de fapte bune. Şi să nu uite că duminica (măcar) să fie în Biserică pentru a da slavă lui Dumnezeu. VACANŢĂ PLĂCUTĂ.

joi, 20 iunie 2013

Împlinirea cuvântului

În urmă cu ceva ani Părintele Iustin într-un interviu spunea: ,,Frate draga, este o vreme de pustiire a neamului, cand familia este risipita, scoala dispretuita si Biserica atacata. Se poarta avortul si divortul. Cele mai ascutite minti si cele mai pricepute brate merg dupa slujbe mai bine platite in strainatate. Copiii isi afla modele, nu in sfinti si eroi, ci in vedete de televiziune si in afaceristi ticalosi. Toate acestea nasc drame. Duhovnicul trebuie sa le stie tamaduirea, dar nu poate face nimic, daca in crestin nu exista convingerea ca avem o viata pentru Hristos, nu pentru a ne face de cap. Speram ca Dumnezeu nu ne va lasa, asa cum nu ne-a lasat in toate vremurile grele, cand Biserica noastra a fost prezenta in mijlocul poporului,,. Fără exagerare,eu zic, că era de fapt o profeţie pentru zilele noastre, vă las pe voi să vedeţi de ce cred acest lucru.

miercuri, 19 iunie 2013

Un puternic rugător

Se ştie deja că Părintele Iustin Pârvu s-a mutat la ,, viaţa cea neîmbătrânitoare,, şi ,, pururea veşnică,,. Nu cred că e un moment de tristeţe pentru că, pentru noi, e mai de folos să se ducă la Tatăl şi de acolo să mijlocească pentru Ţara noastră pe care a iubit-o nespus de mult, cu toate că, a suferit în temnițele comuniste. Odihnească-se în pace cu sfinţii bineplăcuţi lui Dumnezeu iar pe noi să ne poarte în rugăciune la Tronul Sfintei Treimi. “Încă din timpul nopţii, mai multe persoane, printre care şi din corpul medical, care l-au îngrijit cu total devotament pe Părinte, au observat că din ochii acestuia curg ca nişte lacrimi cu bună mireasmă. La fel şi pe obraji şi pe mâini se vede lucind ca un ulei, mir cu mireasmă deosebită. E semn că bunul nostru Părinte vrea să ne mângăie şi să ne întărească”, se arată pe site-ul apologeticum.wordpress.com. “La ora 22:40, ora României, după o suferinţă de mai multe săptămâni şi după un chin care s-a acutizat în ultimele ore, părintele Iustin Pârvu a încetat din viaţa aceasta trecătoare şi s-a mutat la cereştile cete, la Sfinţii Mucenici şi Mărturisitori pe care atât i-a iubit şi după care atât a jinduit”, se arată într-un comunicat al Mânăstirii Petru Voda, pe care a ctitorit-o şi a închinat-o martirilor români din închisorile comuniste. Născut pe 10 februarie 1918, în satul Poiana Largului, judeţul Neamţ, a îmbrăcat rasă monahală în 1936, la Schitul Durau, fiind hirotonit preot la 22 de ani. A participat împreună cu Divizia 4 Vânători de Munte la luptele din cel de-al Doilea Război Mondial, ajungând până la Don. După lăsarea la vatră, urmează seminarul din Roman, absolvindu-l în 1945, an în care a fost arestat şi condamnat politic la 12 ani închisoare, pedeapsa prelungindu-se până în 1964, pentru că nu s-a lăsat de credinţă După ieşirea din închisoare, părintele Iustin a slujit ca monah la Mănăstirile Secu şi Bistriţa. În 1992 a început construcţia la Mănăstirea Petru Vodă, mânăstire unicat în România, fiind dedicată martirilor din temniţele comuniste.

luni, 17 iunie 2013

22.06.2013. POMENIREA MORTILOR - Mosii de vara

Sambata, 22.06.2013, ora 10.00, in bisericuta noastra va avea loc pomenirea celor care traiesc in vesnicie, celor trecuti in lumea cealalta.Am pus mai jos argumentele pentru care cei morti trebuie sa fie cinstiti. Cultul morţilor are o însemnătate deosebită în credinţa ortodoxă, iar Sfânta Tradiţie ne dă nenumărate exemple despre folosul şi importanţa lui, dar are el şi un fundament biblic? Zilele dedicate pomenirii morţilor ocupă un loc foarte important în cultul nostru. Astfel, se foc pomeniri pentru cei adormiţi în sâmbăta dinaintea duminicii Înfricoşătoarei Judecăţi, când sunt moşii de iarnă, apoi în primele şase sâmbete din postul mare, până la sâmbăta Sfântului Lazăr. Se face pomenirea in ajunul Pogorarii Sf.Duh- Mosii de vara.Cultul morţilor are o însemnătate deosebită, în credinţa ortodoxă, iar Sfânta Tradiţie ne dă nenumărate exemple despre folosul şi importanţa lui, dar are el şi un fundament biblic? Dovezi din Vechiul Testament Şi la evreii din perioada vechi-testamentară, credinţa în nemurirea sufletului şi cul¬tul morţilor au jucat un rol de seamă. Cu toate că textele Vechiului Testament nu sunt totdeauna clare în aceasta privinţă, ele oferă, totuşi, suficiente dovezi despre grija pe care poporul ales a avut-o pentru morţii săi, prin pomenirea cu respect a numelor celor, prin rugăciunile şi jertfele aduse pentru ei în diferite împrejurări. Astfel, îl vedem pe regele David şi pe poporul care era cu el, că au plâns şi s-au tânguit, şi au postitpână seara după Saul şi după Ionatan, după poporul Domnului şi după casa lui Israel, care căzuse de sabie (II Regi I, 12). Profetul Ieremia porunceşte ca, pentru cei ce l-au părăsit pe Dumnezeu, să nu se frângă pentru ei pâine de jale, ca mângâiere pentru cei morţi: Să nu intri în casa celor ce jelesc şi să nu te duci să plângi şi să jeleşti cu ei. Şi vor muri cei mari şi cei mici în pământul acesta, şi nu vor fi îngropaţi…Nu se va frânge pentru ei pâine de jale ca mângâiere pentru cel mort; şi nu li se va da cupa mângâierii ca să bea după tatăl lor şi după mama lor (Ieremia 16, 5-7). În text se vorbeşte despre frângerea pâinii de jale şi despre cupa mângâierii, care arată faptul că şi la evrei era obiceiul de a se aduce jertfă de pomenire pentru cei morţi. Vorbind despre încetarea practicilor legate de înmormântarea celor decedaţi, profetul nu anunţă desfiinţarea lor, ci, aşa cum reiese din context, precizează păcatele grave pe care le făcuseră unii evrei, pentru care, Dumnezeu îi pedepseşte prin neîngropare, prin lipsa de jale şi nefrângere de pâine pentru cei morţi. Recunoscând folosul rugăciunii pentru cei morţi, Tobit îl îndeamnă pe fiul său: Fii darnic cu pâinea şi cu vinul la mormântul celor drepţi! (Tobit 4, 17). De existenţa vieţii de dincolo de mormânt, precum şi de necesitatea de a veni în ajutorul celor morţi, era pe deplin convins şi Isus fiul lui Sirah, care dă sfaturi de a se face milostenie nu numai pentru cei vii, ci şi pentru cei răposaţi: Dărnicia ta să atingă pe toţi cei în viaţă şi chiar morţilor fă-le parte de dărnicia ta (Sir. 7, 35). Aceste două texte arată faptul că milostenia pentru cei morţiera o practică întâlnită în rândul evreilor, fiind plasată în rândul faptelor bune. Proorocul Baruh se roagă lui Dumnezeu pentru sufletele celor adormiţi, din neamul său, spunând: Doamne atotţiitorule, Dumnezeul lui Israel, auzi rugăciunea celor ce au murit ai lui Israel, şi a fiilor celor care au păcătuit înaintea Ta, care n-au ascultat glasul Tău, Dumnezeul lor, şi s-au lipit de noi rele. Nu-ţi aduce aminte de nedreptăţile părinţilor noştri, ci adu-ţi aminte de mâna Ta şi de numele Tău în vremea aceasta (Baruh 3, 4-5). Iuda Macabeul, unul dintre fraţii Macabei, care au întemeiat regatul Iudeii, în jurul 162 î. Hr., a dat ordin sa se facă rugăciuni pentru cei morţi în luptă, spre a fi iertaţi de păcate: Strângând bani după numărul bărbaţilor care erau cu el, două mii de drahme de argint a trimis în Ierusalim, să se aducă jertfă pentru păcat. Foarte bun şi cuvios lucru pentru socotinţa învierii morţilor! Că de n-ar fi avut nădejde că vor învia cei care mai înainte au căzut, deşert şi de râs lucru ar fi a se ruga pentru cei morţi. Şi a văzut că celor care cu bună cucernicie au adormit, foarte bun dar le este pus. Drept aceea, sfânt şi cucernic gând a fost, că a adus jertfă de curăţie pentru cei morţi, ca să se slobozească de păcat (2 Macabei 12, 43-46). Mărturia Noului Testament În creştinism, rolul acordat sufletului, în învăţătura de credinţă şi în viaţa religioasă, a făcut ca grija pentru cei morţi să devină una dintre componentele de frunte ale pietăţii creştine şi să se exprime în forme din ce în ce mai bogate şi mai variate. Prin venirea în lume a Domnului Hristos, El a înfiinţat Biserica Sa, din care fac parte toţi creştinii, atât cei vii, cât şi cei morţi: Căci dacă trăim, şi dacă murim, ai Domnului suntem. Căci pentru aceasta a murit şi a înviat Hristos, ca să stăpânească şi peste morţi şi peste vii (Romani 14, 8-9). Iubirea este temeiul rugăciunii, în general, şi al rugăciunii pentru cei morţi, în special. Grija izvorâtă din iubire, a celor vii pentru starea sufletelor pe care le iubesc, dar care sunt despărţite de ei prin moarte, determină, în mod natural, rugăciunea pentru cei adormiţi în Domnul. Chiar dacă în Noul Testament nu se spune în mod direct să ne rugam pentru cei morţi, întrucât ni se spune că avem datoria de a ne ruga pentru toţi oamenii, înseamnă că avem datoria de a ne ruga şi pentru cei răposaţi. Astfel, Sfântul Apostol Pavel, în epistola sa către Timotei, ne spune: Vă îndemn deci, înainte de toate, să faceţi cereri, rugăciuni, mijlociri, mulţumiri, pentru toţi oamenii (1 Timotei 2, 1). Un exemplu de rugăciune apare şi în Noul Testament. Fără a avea o enunţare explicită a acestei învăţături, putem deduce, din acest exemplu, că ea era practicată. Este vorba de un text pe care mulţi teologi îl înţeleg ca un exemplu de rugăciune pentru morţi. În 2 Timotei 1, 16-18 găsim aceasta rugăciune a Apostolului Pavel: Domnul să aibă milă de casa lui Onisifor, căci de multe ori m-a însufleţit şi de lanţurile mele nu s-a ruşinat…Să-i dea Domnul ca, în ziua aceea, el să afle milă de la Domnul. De aici, putem face următoarele constatări: Pavel cere sa se transmită urări de sănătate unor persoane, dar, în cazul lui Onisifor, urările sunt făcute casei, familiei lui. În timp ce urările pentru diferite persoane se referă la starea prezentă (sănătate!), pentru Onisifor rugăciunea este pentru „ziua aceea”. Putem deduce de aici, că Onisifor nu mai era în această viaţă, în momentul scrierii epistolei. Altfel, de ce le-ar ura Pavel sănătate Priscilei, lui Acvila şi familiei lui Onisifor (4, 19), dar nu şi lui Onisifor însuşi? Fiind trecut în veşnicie, Pavel se roagă pentru îndurarea Domnului pentru el, „în ziua aceea”. Sfânta Tradiţie întăreşte originea apostolică a rugăciunilor pentru morţi Sfânta Tradiţie ne întăreşte faptul că obiceiul de a se face rugăciuni pentru cei morţi datează de la Sfinţii Apostoli. Prima Biserica creştină a fost Biserica din Ierusalim, al cărei Episcop a fost Sfântul Apostol Iacob. În Liturghia sa, Sfântul Iacob se ruga atât pentru cei vii cat şi pentru cei morţi, cu aceste cuvinte: „Doamne, Dumnezeul duhurilor şi al trupurilor, adu-ţi aminte de toţi drepţii de care ne-am adus aminte şi de (cei) care nu ne-am adus aminte, de la Abel până în ziua cea de astăzi. Dă-le lor odihnă în lăcaşurile cereşti ale Împărăţiei Tale, în desfătările raiului, în sânul lui Avraam, al lui Isac şi al lui Iacov, sfinţii noştri părinţi, acolo unde nu este durere, nici întristare, nici suspin, unde străluceşte totdeauna lumina feţei tale”. Necesitatea rugăciunilor pentru cei adormiţi, precum şi confirmarea că această practică a fost rânduită de Apostoli, sunt exprimate astfel de către Sf. Ioan Gură de Aur: „Să ne rugăm pentru cei morţi, punând şi pe alţii să se roage şi dând săracilor milostenii pentru sufletele lor. Căci nu degeaba s-a rânduit de către Apostoli ca să se facă pomenire la Sfintele şi înfricoşătoarele Taine pentru cei mutaţi de la noi. Ştiau că mult le foloseşte, multă binefacere aduce celor morţi. Pentru că atunci întregul popor stă cu mâinile ridicate către Dumnezeu, când clerul întreg se roagă, când înfricoşata Taină stă de faţă, apoi cum să nu îmblânzim pe Dumnezeu, rugându-L pentru ei?” (Sf. Ioan Gură de Aur, Omilia a IV-a la Filipeni) (preluare de pe Doxologia.ro)

sâmbătă, 15 iunie 2013

Bisericuţa -exterior

Ne-am obişniut să vedem Bisericuţa, mai mult din interior, de aceea m-am gândit să pun câteva imagini şi cu exteriorul. Poate fi şi un reper.