sâmbătă, 28 decembrie 2013

Duminica după Nașterea Domnului

Ne-am bucurat de praznicului Nașterii Domnului. Am cântat împreună cu îngerii, ne-am închinat cu păstorii, am căutat împreună cu magii și am aflat că S-a Născut Hristos Domnul să mântuiască tot omul. Duminica aceasta este numită, duminica după Nașterea Domnului, iar la Sfânta Liturghie se citește fragmentul cu fuga în Egipt a Fecioarei Maria cu pruncul aflați în grija dreptului Iosif.
Este firesc să ne întrebăm: noi cum ne-am raportat la acest mare praznic? L-am primit pe Hristos așa cum se cuvine? am așteptat venirea Sa? Am trăit un Crăciun cu Iisus sau doar o relaxare departe de El? Fiecare dintre cei amintiți (păstori, magi, îngeri)i-au adus câte ceva, dar TU ce ai adus pruncului Iisus? Mai are El nevoie de aur, smirnă și tămâie? Sau se mulțumește cu faptele noastre cele bune făcute cu ajutorul Său în numele Lui? Cu siguranță că Mesia nu are nevoie de aceste lucruri, însă așteaptă ca după această întâlnire cu el să schimbăm *macazul*. Dorește ca aurul nostru să fie fapta bună, smirna noastră să fie smerenia iar tămâia să fie transformată în dragoste față de toată lumea. Nu toți sau bucurat de această naștere, Irod a fost mânios a căutat să-L ucidă pe prunc dar Tatăl L-a apărat. Au murit 14.000 de prunci,
azi sunt mucenici și se bucură în rai. Au primit răsplata, jertfei lor. Te îndemn la o viață alături de Hristos. Toți cei care nu umblă în cărările Lui vor muri, însă făgăduită este fericirea veșnică celor care împlinesc poruncile Lui!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu